Life

Doar o oră de mers pe jos săptămânal oprește neputința

Un nou studiu medical a demonstrat că doar o oră pe săptămână de mers pe jos elimină dizabilitatea la adulții mai în vârstă cu dureri de artrită sau rigiditate la genunchi, șold, gleznă sau picior.

„Acest lucru este mai puțin de 10 minute pe zi pentru ca oamenii să își păstreze independența. Este ușor realizabil „, a spus autorul principal Dorothy Dunlop, profesor de medicină preventivă la Universitatea Northwestern Feinberg School of Medicine. Acest prag minim poate motiva adulții în vârstă inactivi să își înceapă drumul spre un stil de viață activ fizic, cu o gama largă de beneficii pentru sănătate promovate de activitatea fizică.

Aproximativ 14 milioane de adulți mai în vârstă din S.U.A. au osteoartrita simptomatică a genunchiului, cea mai comună formă de osteoartrită. Aproximativ două din cinci persoane cu osteoartrită – majoritatea dintre ele având în articulațiile lor inferioare – dezvoltă limitări ale dizabilității.

Studiul a constatat că o oră de activitate fizică săptămânală moderată până la viguroasă a permis adulților mai în vârstă să-și mențină capacitatea de a efectua activități zilnice cum ar fi îmbrăcarea sau traversarea unei străzi înainte de schimbarea semaforului.

Ora săptămânală de exerciții fizice a redus riscul de dizabilități de mobilitate (mersul prea încet pentru a traversa în siguranță o stradă sau mai puțin de un metru pe secundă) cu 85% și riscul activităților de handicap de zi cu zi (dificultate în îndeplinirea sarcinilor de rutină de dimineață) cu aproape 45%.

La patru ani după începerea studiului, 24% dintre adulții care nu au beneficiat de ora săptămânală de activitate fizică intensă au mers prea încet pentru a trece în siguranță pe strada, iar 23% au raportat probleme legate de rutina lor de dimineață.

Orientările medicale recomandă adulților în vârstă cu artrită să participe la activități cu impact redus. Pentru beneficii substanțiale pentru sănătate, inclusiv reducerea riscului de îmbolnăvire a bolilor cardiace și a multor alte afecțiuni cronice, aceste recomandări recomandă participarea adulților mai în vârstă la cel puțin 2,5 ore pe săptămână de activitate cu intensitate moderată.

Sperăm că aceasta nouă constatare ce a fost făcută publică referitoare la sănătate va motiva oamenii să efectueze mai des activitate fizică. O oră pe săptămână reprezintă o piatră de temelie pentru persoanele care sunt în prezent inactive.